EWALUACJA PROJEKTU "LET'S DECRYPT EACH OTHER!"
http://goo.gl/forms/NrCkyk6ijJxjBlWH2
EWALUACJA PROJEKTU "WORDS ALSO HURT"
LEKCJA POLSKIEGO DLA AMERYKAŃSKICH PARTNERÓW
Tuż przed zakończeniem naszej tegorocznej współpracy z uczniami z Pensylwanii nasza klasa przygotowała krótki film, na którym prezentuje polskie zwroty grzecznościowe. Dzięki projektowi doskonaliliśmy znajomość języka angielskiego. Obiecaliśmy, że nauczymy naszych kolegów kilku zwrotów w języku polskim. Ciekawe, czy nasi amerykańscy koledzy będą w stanie powtórzyć nasze słowa:)
OSTATNI SKYPE Z USA
-PORÓWNUJEMY POWIEŚĆ JOHNA BOYNE'A Z JEJ FILMOWĄ ADAPTACJĄ
Podczas ostatniego spotkania z naszymi przyjaciółmi z USA porównywaliśmy powieść „Chłopiec w pasiastej piżamie” z jej filmową adaptacją. Byliśmy świetnie przygotowani – znaleźliśmy mnóstwo szczegółów różniących powieść i film. Różnice znaleźliśmy zarówno w sposobie zaprezentowania postaci, kontaktów między nimi, ich roli w książce i filmie, zaprezentowaniu obozu jak i samym zakończeniu powieści i filmu. Wszyscy zgodziliśmy się, że powieść Johna Boyne’a to bardzo poważna, ale zarazem ciekawa i ważna powieść.Naszym amerykańskim kolegom opowiedzieliśmy o bohaterskich Polakach, którzy ratowali życie Żydom podczas II wojny światowej i którzy znaleźli się wśród osób uhonorowanych tytułem „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”. Zaprezentowaliśmy postać Jana Karskiego, słynnego Kuriera z Warszawy, Irenę Sendlerową oraz Rodzinę Ulmów.
PREZENTACJA
Zapraszamy do obejrzenia skrótu z naszego spotkania:
W PROJEKCIE "LET'S DECRYPT EACH OTHER!" SZYFRUJEMY SKARBY KULTURY POLSKIEJ I ODSZYFROWUJEMY FRANCUSKIE NAZWY
Teraz nasze kryptogramy muszą odszyfrować uczniowie z Draguignan, a my odkryjemy miejsca i nazwiska, jakie przygotowali dla nas Francuzi.
Korzystając z długiej podróży do Krakowa, rozwiązali kryptogramy kolegów z Draguignan:
Po odszyfrowaniu francuskich kryptogramów kontynuowaliśmy pracę w grupach, aby stworzyć prezentacje o najsłynniejszych miejscach, artystach i naukowcach Francji. Praca nie była łatwa, bo materiałów należało szukać na stronach anglojęzycznych. Większość nazwisk widzieli po raz pierwszy, ale w kolejnych latach będziemy spotykać je częściej. Oto efekt naszych prac:
SKYPE Z USA -PODSUMOWANIE PRACY NAD POWIEŚCIĄ
"CHŁOPIEC W PASIASTEJ PIŻAMIE"
28 kwietnia po raz kolejny nasza grupa spotkała się na Skype z uczniami z Pensylwanii. Staraliśmy się podsumować wątki pojawiające się w powieści "Chłopiec w pasiastej piżamie". Nasza grupa oraz Kate, Adam i Peter zastanawiała się nad zakończeniem powieści i jak mogłoby ono wyglądać, gdyby Bruno powiedział o swoim przyjacielu rodzinie. Uczniowie dyskutowali o wpływie na czytelnika prezentowania wydarzeń z punktu widzenia Bruna. Obie ekipy zastanawiały się nad głównym przesłaniem powieści oraz tematach, jakie w niej poruszono. Dyskutowano na temat postawy ojca Bruna: jak to możliwe, że był dobrym rodzicem i jednocześnie nazistowskim mordercą. Dzieci miały jednak wątpliwości czy faktycznie był dobrym ojcem, skoro był złym przykładem dla swoich dzieci. Rozmawialiśmy o marzeniach Bruna.Podczas dyskusji dzieci uznały, że płot reprezentuje dwa, bardzo różniące się światy: bogaty i bezpieczny świat Niemców oraz świat obozu, w którym więźniowie starają się jedynie przeżyć. Rozmawialiśmy na temat sposobu przedstawienia obozu koncentracyjnego w powieści.
Jednym z tematów naszej rozmowy było znaczenie przyjaźni w życiu człowieka. Dzieci uznały, że świat bez niej byłby smutny, że przyjaźń dodaje otuchy i nadziei. Przyjaciele pomagają nam w kłopotach, wspierają, potrafią pocieszyć. Wszyscy opowiedzieli o cechach swoich przyjaciół, które sprawiają, że dla nas są wyjątkowi.
PREZENTUJEMY SŁYNNYCH POLAKÓW I NAJSŁYNNIEJSZE MIEJSCA W POLSCE W PROJEKCIE "LET'S DECRYPT EACH OTHER!"
To bardzo pracowity tydzień w naszym projekcie. Najpierw musieliśmy zgromadzić informacje o najsłynniejszych polskich postaciach i artystach oraz najbardziej znanych miejscach w Polsce. Następnie tworzyliśmy kryptogramy dla naszych partnerów. Pracując w grupach tworzyliśmy działania arytmetyczne, których rozwiązanie pozwoli, dzięki tabeli z kluczem, odszyfrować zakodowane słowa. Wszystkie teksty, tabele oraz działania zapisujemy na komputerach, aby następnie przesłać je do Francji.
CZEGO DOWIEDZIELI SIĘ O SOBIE PARTNERZY PROJEKTU
"LET'S DECRYPT EACH OTHER!"?
Oglądanie tego materiału sprawiło nam mnóstwo radości:) Oto kilka zdjęć, na których widać naszą reakcję podczas oglądania filmu z Francji:
A oto nasz materiał o francuskich partnerach:
PRZESYŁKI ŚWIĄTECZNE WROCŁAW-DRAGUIGNAN
Przygotowaliśmy świąteczną paczkę dla naszych przyjaciół z Draguignan. Własnoręcznie przygotowaliśmy kartki z życzeniami. Dla każdego ucznia kupiliśmy polską czekoladę:) Nasza paczka została wysłana:
Tuż przed feriami świątecznymi otrzymaliśmy paczkę z Francji. Oprócz życzeń na kartkach wykonanych przez naszych partnerów otrzymaliśmy słodycze oraz pocztówki z Draguignan:)
KOLEJNE SPOTKANIE NA SKYPE Z PARTNERAMI Z PENSYLWANII
Nasze kolejne spotkanie z uczniami z USA dotyczyło powodów dojścia Adolfa Hitlera do władzy w Niemczech. Nasza grupa odpowiadała na to pytanie bazując na informacjach wyniesionych z lekcji historii i poszukując wiadomości w Internecie. Podzieliliśmy się naszą wiedzą z kolegami z Pensylwanii.
Rozmawialiśmy następnie o postaciach występujących w kolejnych rozdziałach powieści. Zadawaliśmy pytania naszym partnerom, co o nich sądzą. Nasi szóstoklasiści starali się odpowiadać na pytania amerykańskich kolegów i pani Miller.
Przez chwilę udało nam się także porozmawiać o naszych sportowych pasjach:)
W PROJEKCIE "GLOBAL CLASSROOM" - KLUBIE CZYTELNICZYM TWORZYMY PREZENTACJĘ O GETTACH ŻYDOWSKICH
Pracując nad powieścią "Chłopiec w pasiastej piżamie" omawiamy losy Żydów na terenie okupowanej przez hitlerowskie Niemcy Europy. Przy tej okazji pokazujemy naszym amerykańskim partnerom jak wyglądało życie w gettach, które III Rzesza rozlokowała na polskich terenach, które okupowała: w Warszawie, Łodzi, Krakowie...PREZENTACJA W J. ANGIELSKIM
Nad prezentacją pracowaliśmy wspólnie w "chmurze". Nasza praca została zamieszczona na platformie Edmodo, dzięki której współpracujemy z grupą z Pensylwanii.
ODSZYFROWUJEMY KRYPTOGRAMY FRANCUSKICH PARTNERÓW
Odszyfrowaliśmy niemal wszystkie kryptogramy, w których uczniowie z Draguignan opowiadali nam o sobie. Informacje zostały zaszyfrowane przy pomocy wyrażeń arytmetycznych.
O NASZYM PROJEKCIE NA GLOBALNEJ KONFERENCJI EDMODOCON 2016?
Co roku w USA organizowana jest konferencja EdmodoCon, na której prezentowane są przykłady zastosowania platformy Edmodo w nauczaniu oraz przykłady współpracy globalnej. W tym roku nasz projekt Global Classroom 2015-2016 ma szansę dostąpić tego zaszczytu. Konferencja odbywa się tym razem w San Mateo w Kalifornii, ale jest dostępna dla zarejestrowanych użytkowników online i jest oglądana przez nauczycieli na wszystkich kontynetach. Nasza partnerka, nauczycielka z Pensylwanii, pani Marjorie Miller, przygotowała już krótki film, na którym mówi o naszej współpracy:
PRZEDSTAWIAMY FRANCUSKIM PARTNEROM NASZĄ SZKOŁĘ
Jak w każdym projekcie, prezentujemy naszą szkołę partnerom. Wykorzystaliśmy zdjęcia szkoły: korytarzy, sal, placu zabaw i podwórka. Pokazaliśmy także nasze lekcje matematyki z tabletami. Prezentacja została wykonana w VoiceThread, który umożliwia dodawanie komentarzy.
KRYPTOGRAMY O NAS - PROJEKT "LET'S DECRYPT EACH OTHER!"
Pierwsza aktywność w projekcie ukończona! Opracowaliśmy własne zakodowane przy pomocy działań arytmetycznych alfabety i stworzyliśmy kryptogramy o sobie. Teraz muszą je odszyfrować nasi partnerzy z Francji, a my oczekujemy na ich zaszyfrowane informacje.
SPOTKANIE KLUBU CZYTELNICZEGO NA SKYPE
7 marca po raz kolejny mieliśmy przyjemność rozmawiać z uczniami z Pensylwanii. Tym razem rozmawialiśmy na temat 5 początkowych rozdziałów powieści "Chłopiec w pasiastej piżamie". Porównywaliśmy dwa domy jednego z głównych bohaterów (Bruna): jego dom w Berlinie i dom "Out-with" (w polskiej wersji językowej "Po-Świecie"). Polska i amerykańska drużyna rozmawiała o tym, co dzieci z powieści wiedziały o pracy swojego ojca, jak rodzina przyjęła przeprowadzkę do nowego miejsca. Polscy uczniowie opowiedzieli o tym co Bruno zobaczył ze swojego okna. Partnerzy rozmawiali także o postaci Hitlera, o którym wspomina się w książce, o braku "luksusu myślenia" rodziny Bruna. Dzieci dzieliły się także refleksjami o tym, jak powinniśmy traktować innych ludzi.
Polska ekipa "The Boy in the Striped Pajamas Global Reading Group"
PIERWSZE REFLEKSJE PO PRZECZYTANIU FRAGMENTU KSIĄŻKI "CHŁOPIEC W PASIASTEJ PIŻAMIE"
Nasza grupa, złożona z 11 uczniów, kontynuuje prace związane z omawianiem powieści "Chłopiec w pasiastej piżamie". Polscy i amerykańscy uczniowie zapisali swoje pierwsze refleksje na stworzonej przez nas tablicy Padlet.
Przed nami rozmowa na temat pierwszych rozdziałów książki, którą zorganizujemy wykorzystując Skype.
PRZEPROWADZAMY BADANIA NA TEMAT AGRESJI SŁOWNEJ WŚRÓD UCZNIÓW
W ramach projektu WORDS ALSO HURT postanowiliśmy zbadać jak poważnym jest problem przemocy słownej wśród uczniów SP26. Przygotowaliśmy pytania do ankiety, a następnie skonsultowaliśmy je ze szkolnym psychologiem. Badania przeprowadziliśmy wśród losowo wybranych 60 uczniów klas 4-6.
ZAKŁADAMY MIĘDZYNARODOWY KLUB CZYTELNICZY
Nasi partnerzy z Pensylwanii zaproponowali nam wspólną pracę nad książką „Chłopiec w pasiastej piżamie”. Ta niezwykła powieść opowiada o przyjaźni dwóch 9-letnich chłopców, urodzonych tego samego dnia, z których jeden jest Żydem przebywającym w obozie koncentracyjnym, a drugi synem komendanta tego obozu. Naszą praca będzie się odbywać w utworzonej specjalnie na platformie Edmodo „The Boy in the Striped Pajamas Global Reading Group”. Pracę rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu na podstawie tej powieści. Na zajęciach wyjaśnialiśmy po angielsku pojęcia przygotowane do pierwszych trzech rozdziałów przez panią Marjorie Miller, nauczycielkę z USA. Naszą pracę zaprezentowaliśmy na tablicy linoit LINK
TWORZYMY ZAKODOWANY ALFABET - PROJEKT "LET'S DECRYPT EACH OTHER!"
Musimy stworzyć zakodowany alfabet - każdej literze przyporządkowujemy działanie arytmetyczne, którego wynik nie może się powtórzyć. Korzystając z tego alfabetu opracujemy kryptogram o sobie, który prześlemy do odszyfrowania partnerowi:
POSZUKUJEMY INFORMACJI O FRANCUSKIM PARTNERZE
Aby lepiej poznać kraj partnera uczniowie w Polsce i Francji rozwiązują zagadki, przygotowane przez koordynatorki projektu w LearningApps:
NASZE REFLEKSJE PO POZNANIU HISTORII LIZZIE VELASQUEZ
Kolejną wspólną aktywnością w polsko-hiszpańskim projekcie WORDS ALSO HURT było poznanie przez dzieci we Wrocławiu i w Zizur Mayor historii Lizzie Velasquez (jej historię można obejrzeć z polskimi napisami na YouTube). Następnie uczniowie dzielili się własnymi reflesjami o tym, co nas określa, czy rzeczywiście wygląd jest najważniejszy w życiu, co to znaczy być dobrym człowiekiem. Nasze komentarze zostały zamieszczone na Triciderze: POLSKIE KOMENTARZE
ŻYCZENIA Z PENSYLWANII:
OPINIE AMERYKAŃSKICH PARTNERÓW O NASZYCH GRACH
Nasi partnerzy z Pensylwanii zagrali w gry, które stworzyliśmy podczas Godziny Kodowania. Oto ich opinie: opinie uczniów z Pensylwanii
Teraz nasza kolej - my wypróbujemy i skomentujemy krótko prace naszych amerykańskich kolegów. Oto gry nadesłane z USA.
ŚWIĄTECZNE PRZESYŁKI DO PARTNERÓW. ŻYCZENIA DLA NAS.
grudzień 2015
Nasze przesyłki do Francji i Hiszpanii
Przesyłki z Hiszpanii i Francji
Podziękowania z Pensylwanii, USA
SPOTKANIE NA SKYPE Z UCZNIAMI Z USA
10 grudnia 2015 r.
Rozpoczynamy projekt LET'S DECRYPT EACH OTHER!
1 grudnia rozpoczęliśmy realizację kolejnego projektu eTwinning LET'S DECRYPT EACH OTHER!. Partnerem naszej klasy jest 20 uczniów z francuskiej szkoły College Jean Rostand w Draguignan. Prezentujemy polską ekipę projektu:
Tworzymy chmury wyrazów aby podsumować
naszą dyskusję o "Cyrku motyli"
Zdecydowaliśmy przygotować chmury wyrazów, które będą podsumowaniem dyskusji na temat filmu "Cyrk motyli", życia głównego bohatera i zmian, jakie zawdzięcza tytułowemu cyrkowi i jego właścicielowi. Wykorzystali słowa, które pojawiały się podczas naszej dyskusji po obejrzeniu filmu. Swoje prace wykonali w języku angielskim, który jest językiem naszego projektu. Zaprezentowaliśmy je naszym hiszpańskim partnerom: chmury wyrazów
Seanse "Cyrku motyli"
we Wrocławiu i Zizur Mayor
Obie grupy uczestników hiszpańsko-polskiego projektu WORDS ALSO HURT obejrzały film pt. "Cyrk motyli". Dzięki temu uczniowie mogli sobie uświadomić problem braku akceptacji ze strony otoczenia, braku akceptacji samego siebie i braku poczucia własnej wartości. W tym krótkometrazowym filmie pokazano także nieludzki wręcz sposób traktowania głównego bohatera, zarówno przez "współpracowników", jak i widzów oraz temat naszego projektu: ranienie poprzez słowa. Po obejrzeniu filmu podzieliliśmy się swoimi przemyśleniami i wnioskami:
AKTUALIZUJEMY SWOJE PROFILE NA PLATFORMIE TWINSPACE
23 września 2015
Aby dać się poznać naszym partnerom eTwinning uczniowie aktualizowali swoje profile na platformie TwinSpace. Dodawali swoje zdjęcie,i krótko przedstawili się po angielsku.
Przedstawiamy się nowej ekipie z Zizur Mayor
Po wakacyjnej przerwie kontynuujemy projekt WORDS ALSO HURT. Ponieważ hiszpańska grupa zmieniła się (dzieci skończyły już szkołę podstawową), prezentujemy się nowym uczestnikom projektu z Zizur Mayor:
PREZENTUJEMY NASZĄ SZKOŁĘ PARTNEROM
Z " GLOBAL CLASSROOM 2015"
7-14 września 2015
Przez cały tydzień przygotowywaliśmy nagrania, na których prezentowaliśmy naszą szkołę. Przedstawiliśmy także naszą klasę i dyrekcję naszej szkoły:
W klasie 6 nadal będziemy uczestniczyć w projekcie "Szkoła w mieście" oraz kontynuować 2 projekty eTwinning:
Jako pierwsi w naszej szkole postaramy się nawiązać współpracę ze szkołami spoza kontynentu europejskiego. W ramach projektu "GLOBAL CLASSROOM 2015" będziemy pracować z uczniami z USA (Lewisberry w Pensylwanii, Las Vegas w Nevadzie, Maplewood w New Jersey), Kanady (Calgary), Indii (Erode), Brazylii (Sao Paulo), RPA. W pracy wykorzystamy znaną już nam platformę Edmodo, dzięki której doszło do stworzenia tego projektu. W planach mamy korzystanie ze Skype'a, pracę w chmurze na Dysku Google, korzystanie z Blendspace. Mamy zamiar poznawać kulturę i języki partnerów.
·
MAPA PROJEKTU "GLOBAL CLASSROOM 2015"
PROJEKTY W KLASIE 6
W klasie 6 nadal będziemy uczestniczyć w projekcie "Szkoła w mieście" oraz kontynuować 2 projekty eTwinning:
- „WORDS ALSO HURT” z Zizur Mayor w Hiszpanii
- „ECC2016- EUROPEAN CAPITALS OF CULTURE: SAN SEBASTIAN-WROCŁAW” (prezentowanie instytucji kultury przy okazji „Szkoły w mieście”)
Jako pierwsi w naszej szkole postaramy się nawiązać współpracę ze szkołami spoza kontynentu europejskiego. W ramach projektu "GLOBAL CLASSROOM 2015" będziemy pracować z uczniami z USA (Lewisberry w Pensylwanii, Las Vegas w Nevadzie, Maplewood w New Jersey), Kanady (Calgary), Indii (Erode), Brazylii (Sao Paulo), RPA. W pracy wykorzystamy znaną już nam platformę Edmodo, dzięki której doszło do stworzenia tego projektu. W planach mamy korzystanie ze Skype'a, pracę w chmurze na Dysku Google, korzystanie z Blendspace. Mamy zamiar poznawać kulturę i języki partnerów.
·
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz