Wkrótce przedstawimy szkołę, a potem wyślemy do partnerów pocztówki z Wrocławia.
Mapa naszego projektu:
Uczniowie, którzy uczęszczają na zajęcia kółka matematycznego także biorą udział w projekcie "WE LEARN FOR LIFE". Naszymi partnerami są szkoły w Siggiewi na Malcie, Lauria we Włoszech, Brasov w Rumunii i inne.
logo projektu
PREZENTUJEMY NASZĄ SZKOŁĘ:
LISTY DO PARTNERÓW W CZECHACH, HISZPANII I GRECJI:
.
PISZEMY POCZTÓWKI DO PARTNERÓW
Napisane przez nas listy sprawdzili nasi nauczyciele języka angielskiego. Przepisaliśmy je na pocztówki, które wyślemy do uczniów z partnerskich klas.
POCZTÓWKI DO CZECH, GRECJI I HISZPANII JUŻ WYSŁANE! Nasze pocztówki wysłaliśmy dziś do kolegów i koleżanek w Zatec, Mytilene i Sewilli. Czekamy na kartki od naszych partnerów:) PLAKATY O PARTNERACH
Kacper N. wykonał plakaty prezentujące kraje naszych partnerów. Ozdabiają teraz naszą salę:
Wielkie dzięki, Kacper:)
OTRZYMALIŚMY POCZTÓWKI Z CZECH
W piątek 15 listopada otrzymaliśmy przesyłkę z Czecha a w niej pocztówki od naszych partnerów z Zatec. W poniedziałek na godzinie wychowawczej przeczytamy, co o sobie napisali czescy uczniowie.
KARTKI ŚWIĄTECZNE DO NASZYCH PARTNERÓW
Zgodnie z planem naszego projektu przygotowywaliśmy kartki świąteczne dla naszych partnerów. Robiliśmy to w klasie, na dodatkowych zajęciach i w domu.
POCZTÓWKI Z SEWILLIOtrzymaliśmy kartki pocztowe od naszych partnerów z Sewilli w Hiszpanii. Są teraz dekoracją naszej sali:ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE I NOWOROCZNE OD PRZYJACIÓŁ Z ZATECOtrzymaliśmy kartki świąteczne, które wykonali dla nas koledzy i koleżanki z Czech. Bardzo dziękujemy!PO CO NAM MATEMATYKA? PROJEKT "WE LEARN FOR LIFE"W ramach projektu „WE LEARN FOR LIFE” poszukujemy zastosowań matematyki wokół nas. Na pierwszych zajęciach obejrzeliśmy krótki film z wykładem naukowca z Politechniki Warszawskiej. Matematyk przedstawił nam zagadnienie mostów w Królewcu na przykładzie ścieżek w ZOO. Potem uczniowie podzielili się na dwie grupy. Każda grupa otrzymała różne obrazki i miała wybrać te, na których znajdzie zastosowanie matematyki. Okazało się, że na każdym obrazku dzieci dostrzegły przydatność matematyki. Dzieci wymieniały np. mierzenie długości, obliczenia rachunkowe, ceny, kształty geometryczne, pola i objętości, skalę.Wszystkich zaciekawił obrazek Leonarda da Vinci z człowiekiem witruwiańskim. Dzięki niemu i wykonanym pomiarom dzieci odkryły matematyczne prawidłowości w ciele człowieka.Na zakończenie dzieci rozwiązywały zadania dotyczące otrzymania jak największego zysku cukierni, która będzie piekła 2 rodzaje ciast. Uczniowie prawidłowo wykonali wszystkie obliczenia i znalazły rozwiązanie problemu.Na kolejne zajęcia nasza pani zaprosiła mamę Kornelii. Pani jest architektem i przygotowała dla nas prezentację o przydatności matematyki w jej pracy. Uczniowie poznali figury przestrzenne i odnajdywali je na zdjęciach. Zobaczyliśmy także plany budynków, które wykonują architekci. Dzieci odnajdywały na nich figury, wymiary budynków oraz skalę planu. Wskazywały odcinki równoległe i prostopadłe. Poznały także oznaczenia, które występują na tych planach. To była bardzo ciekawa lekcja. Bardzo dziękujemy mamie Kornelki.
FILMY ZE ZWROTAMI GRZECZNOŚCIOWYMI W JĘZYKU POLSKIM
|
Bardzo fajne,pomysłowe i śmieszne :-)
OdpowiedzUsuńWreszcie pierwszy komentarz:) Dzięki Dominiczko!
OdpowiedzUsuń;)
OdpowiedzUsuńCoś mi się wydaje, że za dużo piszę
OdpowiedzUsuń